11 maj

Hejhej :D
idag var vi i tjejgruppen iväg till silvbergs gruva där ödekyrkogården finns !
det var dock inte lika läskigt idag eftersom det var ljust så jag kunde ta lite bilder :)
först gick vi och kolla på gruvorna och sedan kyrkogården.
tyvärr så fick jag inte kort på hela kyrkogården !
 

sedan vart vi hungriga så vi drog till sibylla i säter och käkade, det var väldigt kul att bara sitta och umgås och snacka, och så hände det lite kul saker också. hahahha ! XD



sedan åkte vi till Norn, det ligger utanför hedemora.
men det var egentligen ingenting speciellt läskigt, eller jo det var nått gammalt grejjs, det kommer bild på det.. vet inte vad det heter xD men jag var så jävla höjdrädd så jag kunde inte gå upp så långt, och så kände man att plankorna satt helt löst ;s det var jättegammalt :P !



jag skriver lite kortfattat om båda sakerna så ni förstår vad det är.

Ödekyrkogården vid silvbergs gruva - det är en gruva på väg mot säter där fanns det en kyrka på 1800 talet.
och varje söndag när det var gudstjänst så var det en arg greve som krävde att dem skulle vänta på han innan gudstjänsterna började, men en dag fick dem vänta en timme typ så dem började och då kom han inridandes i kyrkan och sköt presten. Efter det sägs det att prästen var kvar och att det aldrig gick att få varmt i kyrkan, hur mycket dem än eldade ! lite läskigt faktiskt !

Norn - jag vet inte exakt vad det är men det sägs att det ska vara en man som heter Grahn i efternamn som står och kollar ut genom fönstret i en herrgård. Men vi träffade en man därborta som sa att ingenting av det som är sagt är sant ! men det är värt ett besök ändå för det är ganska kusligt för det ligger långt in i skogen.. Men det är otroligt fint måste jag säga.

vi kom hem vid nio halv nio ungefär men jag var jättetrött så jag kollade lite på tv sen la jag mig !

pusssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0