välkommen hem, en sång till dem hemlösa.

Tänk om man kunde hjälpa alla som är hemlösa!
äre nån mer än jag som skulle vilja det eller?
usch, vissa har det ju jättesvårt och har vart med om jobbiga grejor.
tänk att man går bara förbi dem och skiter i folk som ligger och fryser på backen.. Sverige borde faktiskt hjälpas åt mer för att få bort hemlösheten.. Jag skulle nästan vilja öppna ett hem som hemlösa kan komma till!
Tänk hur skönt det måste kännas att veta att man har hjälpt en människa få mat för dagen.
Vilken härlig känsla att känna hur någon verkligen uppskattar vad man gör..
Det verkar som om vissa människor anser att dem som inte har något hem är mindre värda.. Men dem är lika mycket människor som jag och alla andra!
Hjälp till istället för att ignorera säger jag!
Man skulle kunna bara köpa någon frukt eller nån matbit åt dem, eller ge en filt eller vad som helst!
Det kan väll inte vara så jobbigt?
Tänk dig själv att vara hemlös och bo ute året om, hur kallt det än är..
jag iallafall skulle vilja ha så mycket hjälp jag kan få!

vad tycker ni andra?
Skulle vara kul att höra andras åsikter!
Kommentera! :)





är det inte dags att ta tag i saken ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0