Frozen

Skådespelare: Emma Bell, Kevin Zegers, Kane Hodder, Shawn Ashmore.

Handling: Tre vänner spenderar en söndag på en skidort, de har spenderat hela dagen i småbackarna och bestämmer sig för att åka i stora backen en sista gång. De övertalar lift vakten att de ska få åka billigare och till slut går han med på det även fast han vet att det är oväder på ingång. Men det första han gjorde var att varna de. Sen när de är uppe i liften så kommer det en annan lift vakt och dem byts av. Mannen som stod först uppdaterar läget om att det är tre kvar uppe i liften och sen går han därifrån. Men problemet är att det var tre personer kvar uppe i backen också, så när de kommer ner så tror lift vakten att det är de som var i liften så han stannar den och släcker ner allting. Så de blir fast däruppe. Det är oväder på gång + att de öppnar inte liftarna förränn 5 dagar senare igen. Så det är en fråga om liv och död. Dessutom så är det prärievargar under de som bara väntar på mat.

Egna åsikter: den här filmen är riktigt brutal. Den är sjukt bra, men det är nog den vidrigaste filmen jag någonsin har sett.. jag kan inte rekommendera den för personer som är känsliga för filmer där folk blir upp käkade av djur eller skadade. För här händer det mycket sånt. Men själva storyn är skitbra! Men som sagt, kolla inte om du är känslig. Annars rekommenderar jag den. Jag är glad att jag inte kollade helt själv, isåfall hade jag fått mardrömmar. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0