Lite skillnad eller?

Svenskt klassrum
afrikanskt klassrum
såhär kan det se ut i klassrummen i afrika..
det är inte okej..
jag blir ledsen när jag ser sånt här.
Medan vi klagar på skolan, så finns det barn som inte vill någonting hellre än att gå i skolan. De jobbar och sliter varje dag. Tänk dig att varje dag är en kamp att överleva.
Vi är jävligt orättvisa måste jag säga.
Vi får mat på bordet, kläder på kroppen, tak över huvudet.
Jag förstår inte varför vi gnäller så jävligt..
Det är dags att börja tänka om nu tycker jag.
och jag borde inte vara den ända som tycker det.
(bilderna tagna från google)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad ska du göra ikväll då? :)

2010-09-30 @ 11:09:13
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0