dags att göra någonting ?

nån mer än jag som har tänkt på vilken jävla press det är på unga tjejer i dagens läge ? I tidningarna står det om bantning hela tiden och killar och massa.. Inte undra på att så många ungdomar mår så otroligt jävla dåligt ! om vi tar t.ex Top model.. det är väll klart som fan tjejer påverkas av det. Och många gånger blir vi så fixerade så det slutar med att man skadar sig själv. är det  så det ska vara ? Nej jag tycker inte det.. I tidningarna står det hur man blir av med killar och hur man ska få dem på fall.. så står det om stjärnornas bantning och massa sånt där shit ! Det är inte bra.. Jag menar ska vi unga tjejer behöva skada oss till döds innan nån förstår att det inte ska vara så ? Det funkar liksom inte ! Är det nån mer som håller med mig ? Eller är det bara jag som märker nått ? Tänk på dem som är så fixerade av att vara lika smal som modellerna på tv och i tidningar.. Som till slut får Anorexi bara för att kunna bli som dem. Det är HEMSKT !

Kommentarer
Postat av: TUVASNUVA :D

håller med dig till 110 %!

2009-08-13 @ 17:32:06
URL: http://tuvasnuva.blogg.se/
Postat av: alexandra (:

du har helt rätt min vän ! <3 De är sån stor press på unga tjejer idag! Alla tidningar får de och låta som att man skulle vara en bättre person bara för att man är smal ! Men man blir inge bättre person och man får inge bättre liv för att man är smal..



Och alla duger som man är ! ingen kan vara perfekt , eller så är alla perfekta fast på olika vis :P <3

2009-08-13 @ 19:02:35
URL: http://alexandraaae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0